Obecnie już bardzo trudno sobie wyobrazić sprawnie funkcjonujący i rozwijający się biznes bez informatycznych systemów sprzedaży. Ich szereg usprawniają sprzedaż oraz właściwe działanie firmy. Na rynku dostępne są darmowe i płatne wersje systemów sprzedażowych. Warto przemyśleć, który będzie najlepszym rozwiązaniem?

System sprzedażowy – niezbędny w biznesie

system POS (Point of Sales), czyli oprogramowanie wspomagające sprzedaż, bez którego zdecydowana większość przedsiębiorców nie wyobraża sobie prowadzenia działalności. Zalet systemów sprzedażowych jest wiele, a wśród nich można wymienić choćby:

– szybkość i łatwość obsługi oraz wprowadzania danych;
– ciągła aktualizacja danych o dostępności produktów, usług i ich cenach;
– duże możliwości konfiguracji o różnych ścieżkach sprzedaży;
– minimalizacja czynnika ludzkiego, a więc bezpieczeństwo;
– wbudowane automatyczne mechanizmy rozliczeniowe.

Nic więc dziwnego, że systemy POS są wykorzystywane w szeroko pojętym biznesie. Na rynku można znaleźć wiele systemów z otwartym kodem źródłowym, z których można nieodpłatnie korzystać. Alternatywnie można zdecydować się na płatny system POS.

Który system POS będzie lepszy – darmowy czy płatny?

Trzeba rozważyć wszelkie za i przeciw. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Warto je poznać, by podjąć właściwą decyzję.

Darmowy system – wady i zalety

Zalety:

– nic nie kosztuje – nie obciąża budżetu zwłaszcza początkujących przedsiębiorców;
– powszechność – darmowy dostęp do wtyczek, dzięki którym można zwiększyć funkcjonalność systemu;
– darmowa jest podstawowa wersja, te bardziej zaawansowane są już zwykle płatne.

Wady:

– system jest uniwersalny – brak możliwości jego personalizacji, ryzyko posiadania wielu nieprzydatnych funkcji;
– wymaga konfiguracji we własnym zakresie – a zatrudnienie do tego informatyków wiąże się z dodatkowym wydatkiem;
– ograniczone możliwości korzystania ze wsparcia technicznego, co też może generować dodatkowe koszty;

Płatny system – wady i zalety

Zalety:

– możliwość dostosowania systemu do własnych potrzeb – same przydatne funkcje pod kątem naszego biznesu;
– spersonalizowana konfiguracja systemu;
– stała pomoc techniczna – aktualizacje, konfiguracje czy błędy systemowe nie są na Twojej głowie i nie generują dodatkowych kosztów;
– elastyczny abonament.

Wady:

– odpłatność, wiążąca się z wysokimi nakładami finansowymi.

no comments

Leave me comment