Nie da się ukryć, że media społecznościowe stały się centrum działań marketingowych i jedną z najważniejszych platform komunikacji z klientem, a także ważną platformą sprzedażową. Właściciele firm, którzy decydują się na samodzielne działania w tym obszarze, narażeni są na wiele pułapek. To, że obsługę profilu w mediach społecznościowych warto powierzyć profesjonalnym agencjom jest wręcz oczywistością. Ale przyjrzyjmy się tematowi bliżej, by odpowiedzieć na pytanie: dlaczego warto zatrudnić agencję do obsługi social mediahttp://testimo.pl/social-media-marketing-i-pr/kompleksowa-obsluga-social-media/?

Obsługa social media – na czym polega?

Decydując się na powierzenie agencji obsługi naszych profili w mediach społecznościowych pracujemy tak naprawdę z kilkoma specjalistami z różnych branż. Najczęściej w agencji social media pracują stratedzy, copywriterzy, project managerowie, graficy i specjaliści od Facebook Ads, czyli platformy reklamowej Facebooka, na której zamieszczane są kampanie i reklamy. Większe agencje mają kilka działów, a w każdym z nich pracuje wyspecjalizowany zespół. Również mniejsze agencje muszą zapewnić grafika czy copywritera. Po ustaleniu strategii, stylu komunikacji z klientem oraz oczywiście budżetu dla agencji oraz budżetu na promocje, agencja reklamowa przystępuje do pracy, której efekty widać w mediach społecznościowych. Prowadzenie fanpage to bowiem nie tylko tworzenie grafik. To również nadążanie za trendami – zmiana zdjęcia w tle w zależności od aktualnych wydarzeń, reagowanie na sytuacje czy tworzenie postów wiralowych.

Ile kosztuje agencja social media?

Ceny agencji social media są bardzo różne. Dużo zależy od naszych oczekiwań – tego, ile postów w miesiącu chcemy publikować, czy pracownicy agencji mają odpowiadać na komentarze i wiadomości prywatne przesyłane do naszej firmy, a jeśli tak – to w jakim zakresie czasowym? Warto wiedzieć, że obecnie klienci oczekują szybkiej reakcji ze strony marki i nie specjalnie interesują ich godziny otwarcia biura. Wielkie koncerny zapewniają obsługę niemal 24h na dobę, co jednak naturalnie jest związane z wysokimi cenami.

Istotny jest także budżet reklamowy – czy na promocję postów przeznaczysz 500 czy 50 000 złotych. W przypadku budżetu należy mieć również na uwadze, że Facebook to wizytówka Twojej marki, a nie sklep, w którym bezpośrednio sprzedajesz swoje produkty. Jednak znaczenie social media dla Twojego biznesu jest niebagatelne. Kiedy potencjalny klient zobaczy Twoją reklamę w gazecie lub dostanie cynk od znajomego – zapewne sprawdzi na Facebooku opinie, recenzje, zdjęcia przykładowych realizacji czy po prostu to, jak odnosisz się do innych. Jeśli komunikacja będzie prowadzona w sposób nieprzemyślany, grafiki będą nie profesjonalne, lub co gorsza – klient w ogóle nie znajdzie profilu Twojej marki – bezpowrotnie go stracisz. Czy stać Cię na to?

W agencji social media płacisz za czas poświęcony na stworzenie pomysłu, za grafikę oraz za poprawny i chwytliwy tekst, a także za profesjonalne ustawienie reklam – tak, by generowały one zwrot z inwestycji i przynosiły zadowalające zasięgi wśród potencjalnych klientów. Pamiętaj, że pracownik social media staje się też po części Twoim pracownikiem – reprezentuje cię wśród klientów i wypowiada się w imieniu Twojej marki. Przed podpisaniem umowy warto dokładnie wprowadzić osobę, która będzie zajmować się komunikacją z odbiorcami, w tajniki biznesu.

Nie daj się kryzysowi

Kiedy obsługa social media leży po stronie agencji, możesz być pewny, że pracownicy szybko zareagują w przypadku kryzysu. A kryzys w dzisiejszych czasach może wywołać wiele sytuacji: pracownik odniesie się w chamski sposób do klienta lub klient źle zrozumie intencje i opisze sytuacje na stronie. W takich momentach liczy się nie tylko czas reakcji ze strony marki, ale również sposób, w jaki ustosunkuje się ona do krytyki. Większość osób, która nie zajmuje się na co dzień Facebookiem lecz skupia na prowadzeniu swojego biznesu, nie będzie umiała w sposób odpowiednio dyplomatyczny zmierzyć się z krytyką. A ta zmiażdżyła już niejedną świetnie prosperującą firmę.

no comments

Leave me comment