Zarządzanie w gastronomii – http://gastro.pl/nowoczesne-zarzadzanie-gastronomii-sposob-skrocic-czas-obslugi-klienta/ – wymaga spójnego systemu, który będzie dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkowników. Jest to podstawa do tego, aby podjęte działania były ekonomiczne, a przede wszystkim skuteczne. Lokal gastronomiczny jest specyficznym miejscem, a na jego funkcjonowanie ma wpływ wiele różnych czynników. Warto zaznaczyć, że ilość gości nie zawsze przekłada się na zyski. Często zdarza się tak, że pomimo sporej ilości osób odwiedzających restaurację, czy też bar, przychody nie są zadowalające. Być może wynika to ze słabego zarządzania obiektem. Co zrobić, by je ulepszyć?

W jaki sposób można usprawnić zarządzanie w gastronomii?

Zarządzanie w gastronomii za pomocą rozbudowanego programu Gastro POS odbywa się w sposób intuicyjny. Jest to nowoczesne oprogramowanie, które elastycznie można dopasować do rzeczywistych potrzeb. Oczywistym jest, że każdy obiekt ma inne wymagania. System można w dowolnym czasie zmodyfikować. Zmienia się ona wraz z rozwojem przedsiębiorstwa. Co można zyskać korzystając ze specjalistycznego oprogramowania gastronomicznego? Przede wszystkim zintegrowaną i sprawną pracę całej załogi. System obejmuje swoim działaniem kuchnię, obsługę sali, czy też kierownictwo. Komunikacja pomiędzy personelem odbywa się w sposób bezproblemowy. Ponadto w każdej chwili można sprawdzić stan magazynu.

Obsługa klienta kluczem do sukcesu?

W każdym dobrym lokalu gastronomicznym priorytetem jest szybka obsługa. Klienci oczekują tego, że nie będą musieli oni czekać zbyt długo na kelnera, czy też zamówione danie. Jest to niezwykle kłopotliwe, jeśli obiekt jest przepełniony. Należy pamiętać, że raz zniechęcony klient może więcej nie wrócić do naszej restauracji. Obsługa ma wystarczającą ilość obowiązków. Kontrolowanie gości na przepełnionej sali to spore wyzwanie. Ponadto należy również dostarczać informacje na temat zamówienia do kuchni, a także wydawać rachunki, czy też naliczać rabaty. W natłoku zadań łatwo o pomyłkę.

Zarządzanie w gastronomii poprzez oprogramowanie Gastro POS pozwala m.in. na jednoczesna zbieranie zamówienia z kilku stolików, a także przekazywanie ich kucharzom. Kelner nie musi już biec do kuchni. Wszystkie zamówienia odbierane są przez kucharzy w postaci wydrukowanych bonów. Niweluje to ryzyko tego, że kolejność dań zostanie pomylona. Dodatkowym atutem jest to, że klient ma otwarty rachunek. Cały czas może zamawiać on nowe pozycje, a saldo rachunku będzie automatycznie się zmieniać. Sprawia to, że goście chętniej zamawiają więcej dań, czy też napoi.

Jakie jeszcze zalety ma to rozwiązanie?

Zarządzanie w gastronomii wymaga również analizowania popełnionych błędów. Mając dostęp do raportów można przeprowadzić szczegółowe analizy, tak aby lepiej zrozumieć przyczynę nieprawidłowości. Istnieje możliwość sprawdzenia np. które danie cieszy się największym zainteresowaniem, a które jest zupełnie zbędne.

Warto równie zaznaczyć, że system może przypominać o brakach magazynowych. Robienie zakupów stanie się o wiele prostsze, ponieważ żadna osoba z obsługi nie będzie odpowiadać za sporządzanie listy zakupów. Jest to spore odciążenie, które z pewnością usatysfakcjonuje personel.
Należy również wspomnieć, że system gastronomiczny może zostać połączony z monitoringiem.

no comments

Leave me comment