Zdecydowanie się na oprogramowanie dla hotelihttp://www.chart.pl/oprogramowanie-dla-hoteli/ – jest bardzo dobrym pomysłem aktualnie. Użytkownicy tego rodzaju oprogramowania zgodnie przyznają, iż zaimplementowanie tychże technologii znacząco poprawiło komfort pracy, podniosło efektywność finansową oraz przełożyło się na ograniczenie błędów w obsłudze i niepotrzebnych kosztów. Warto więc odrobinę poznać tego rodzaju rozwiązania i wiedzieć, na jakiej podstawie wybrać oprogramowanie dla swoich usług.

Jak odpowiednio wszystko dobrać?

Niezależnie od faktu, czy oprogramowanie ma dotyczyć obsługi obiektu hotelowego, czy też mniejszego pensjonatu wszystkie rodzaje wybranego przez siebie oprogramowania powinny charakteryzować się następującymi cechami:

– niezawodność,
– bezpieczeństwo danych,
– zgodność z krajowymi przepisami prawnymi,
– prostota obsługi,
– możliwość rozbudowania,
– stałe aktualizacje.

Nowoczesne oprogramowanie dla hoteli może się składać z podstawowych modułów funkcjonalnych, które w razie potrzeby i modyfikacji działalności mogą również ulegać przystosowaniu do aktualnej rzeczywistości funkcjonowania. Standardowo, programy dla hotelarstwa zawierają w sobie następujące interfejsy i funkcjonalności:

– e- recepcję,
– zarządzanie gastronomią,
– moduł księgowo- finansowy,
– system rezerwacyjny,

Są to podstawowe funkcjonalności,które na wstępie powinny wystarczyć w każdym obiekcie hotelowym. Bardzo istotne na samym początku jest stworzenie optymalnego programu rozwoju infrastruktury komputerowej w obrębie całego obiektu. Przewidzieć należy aktualizację oprogramowania, zmiany sprzętowe oraz wiele innych istotnych z punktu widzenia wykorzystania oprogramowania elementów.

Słów kilka na temat poszczególnych modułów

Wspominany jako pierwszy, moduł wirtualnej recepcji to niesamowita wygoda dla wszystkich zajmujących się ewidencją gości, rozliczaniem pobytu oraz zapewnieniem klientom najwyższej klasy obsługi. Systemy informatyczne obsługują zakwaterowanie, wymeldowanie gościa oraz pomagają zarządzać wszystkimi usługami hotelowymi.
Przykładem jest system recepcji, który zawiera w sobie wszystkie informacje na temat pobytu klienta, wraz z grafikiem sprzątania, zamówionymi przejazdami taksówkami oraz usługami dodatkowymi: praniem, pobudką, czy też obsługą VIP.

W systemie można błyskawicznie aktualizować wszystkie informacje, generować powiadomienia oraz jednocześnie i całkowicie automatycznie przygotowywać niezbędną dokumentację. Do tego systemu mogą mieć dostęp pracownicy hotelu z różnych działów. Sprzątający przesyłają za pomocą tabletów aktualne informacje na temat przygotowania pokojów, podobnie się to ma do obsługi bagażowej oraz techników zajmujących się serwisowaniem wyposażenia pokojów.

Jest to jedynie mały wycinek z szeregu funkcjonalności, które standardowo oferowane są przez tego rodzaju systemy. Każdy system recepcji może być dowolnie rozbudowany, co zostanie zilustrowane poniższymi przykładami.

Obsługa dodatkowych funkcjonalności

Posiadanie hotelowej restauracji lub też kuchni wydającej śniadania jest elementem must-have większości hoteli i pensjonatów. Zapewnienie dostawy śniadania do pokoju lub też posiłków dodatkowych może być zarządzane drogą systemu informatycznego. Pracownicy kuchni oraz osoby dowożące posiłki wiedzą dokładnie, ile osób należy obsłużyć. Ponadto wszystkie dodatkowe zamówienia: restauracja, bar, czy też napoje do minibarku mogą być na bieżąco naliczane na rachunek gościa hotelowego.
Istotną z punktu widzenia każdej restauracji jest logistyka. Zamawianie towarów, ewidencjonowanie spiżarni oraz magazynu z napojami dostępne jest z poziomu tego samego systemu. Ponadto, gość mający nietypowe życzenia może liczyć na ich realizację, dzięki ujęciu go w zamówieniach od strony recepcji!

Czy coś jeszcze?

Nowoczesne oprogramowania dla hoteli mogą być również rozszerzane o moduły rezerwacji zabiegów odnowy biologicznej, moduły finansowe oraz jeden z najważniejszych — moduł kasowy.

Moduł ten umożliwia bieżącą obsługę rachunku gościa, zbierając informacje oparte o wykorzystywane usługi, zamówienia specjalne etc. Możliwe jest za jego pomocą natychmiastowe podliczanie należności za minibarek, dodatkowe sprzątanie, kolację w restauracji hotelowej itd.
System sam generuje faktury, integrując je z systemami płatności kartą oraz aplikacjami bankowymi do rozliczeń. Za pomocą kasy możliwe jest przygotowywanie również raportów, niezbędnych dla estymacji kondycji finansowej hotelu/pensjonatu.

Jak więc widać, funkcjonalności jest cała masa. Dzięki dobremu oprogramowaniu możliwe jest wdrożenie najlepszych usług dla obsługi swojego hotelu.

no comments

Leave me comment