Można niezwykle skutecznie i sprawnie zarządzać wydawaniem zamówień, bez potrzeby zatrudniania odrębnego personelu kelnerskiego. Szczególnie skomplikowane okazuje się to w niektórych typach lokali gastronomicznych: barach, klubach oraz w przypadku food trucków i innych gastronomicznych punktów w plenerze. Przy braku personelu kelnerskiego klienci z reguły tłoczą się w okolicach punktów wydawania posiłków, co oczywiście nie jest pozytywne i przekłada się na tworzenie sztucznego tłoku w obrębie stanowiska sprzedaży. Całe szczęście, możliwe jest wyeliminowanie tej przykrej konieczności poprzez odpowiedni system powiadamianiahttp://www.lrspoland.pl/235,zestaw-klient-start.html. Klienci mogą oczekiwać na swoje zamówienia w dowolnym, komfortowym miejscu i przyjść do punktu odbioru w momencie, gdy zamówienie na 100% będzie gotowe.

Jak to wszystko działa?

System powiadamiania nie jest niczym szczególnie zaawansowanym. Doświadczenia pokazują jednak, że istotnie poprawia jakość obsługi, płynność wydawania dań oraz zmniejsza ewentualne niezadowolenie klientów. W miejscach, gdzie brakuje kelnera lub technicznie nie można z niego skorzystać, wydający posiłki korzystają z systemu wywoływania numerków lub samodzielnie wykrzykują nazwę dania albo numerek. Niestety, ale nie wpływa to korzystnie na wizerunek lokalu, rodząc adekwatne skojarzenia do epoki PRL-u oraz może być przyczyną konfliktów przy wydawaniu zamówień – zarówno pomiędzy klientami, jak i klientami a personelem lokalu.

Zintegrowany z terminalem kasowy system powiadamiania działa bardzo intuicyjnie i prosto. Do kasy podłączona jest baza, przy której znajdują się pagery. Te pagery są kodowane systemowym numerem zamówienia, dokładnie przypisanym do paragonu. Sprzedawca, jak i personel wydający posiłki widzi dokładnie na ekranach monitora stan zamówień, czas oczekiwania oraz status. Klient oczekuje sobie przy stoliku lub w dowolnym miejscu na sygnał przywołania, który generowany jest przez pracownika wydającego posiłki kliknięciem w ekran dotykowy. Nie potrzeba paragonów wystarczy, że klient odda pager i tym samym otrzyma ciepły i dopiero co przygotowany posiłek. Pagery są bardzo trwałe i wykonane z dobrych materiałów. Bezapelacyjnym atutem tychże technologii okazuje się również to, iż system powiadamiania korzystając z wibracji, dźwięków i światła na pewno da klientowi do zrozumienia, że jego zamówienie jest już gotowe.

Gdzie to można zastosować?

Na pewno zintegrowany system powiadamiania sprawdzi się w następujących lokalizacjach:

– klubach muzycznych, pubach,
– restauracjach plenerowych, foodtruckach,
– w trakcie targów kulinarnych i festiwali,
– w galeriach handlowych, w obrębie hal gastronomicznych,
– w każdym miejscu, gdzie nie ma możliwości zatrudnienia kelnerów.

Systemy te nie kosztują dużo i mogą być zakupione albo wypożyczone przez specjalistyczną firmę na czas jakiegoś wydarzenia lub na dłuższy okres.

no comments

Leave me comment