Ciężko wyobrazić sobie dobry lokal gastronomiczny bez kompetentnej obsługi. To właśnie zatrudniany personel odpowiada za to, czy gości będą zadowoleni z naszych usług. Warto podkreślić, że każda osoba zatrudniona osoba wpływa na wizerunek marki. Obsługa w restauracji buduje renomę obiektu, więc nie mogą być to przypadkowe osoby. Jakie błędy są najczęściej popełniane przez kelnerów i kelnerki? Więcej informacji w naszym artykule lub pod linkiem: http://www.lrspoland.pl/obsluga-w-restauracji-jakie-sa-glowne-bledy,204.html.

Zgrany i doświadczony zespół to podstawa

Wbrew pozorom znalezienie osób, które będą lubiły to, co robią nie jest łatwym zadaniem. Tylko osoby zaangażowane w swoją pracę przyniosą oczekiwane efekty. Istotnym jest, aby stworzyć zgrany oraz wyspecjalizowany zespół, który będzie dla nas pracował niezależnie od sezonu. Czy oznacza to, że zatrudnianie pracowników sezonowych jest niedopuszczalne?

Oczywiście, że nie. W okresie natężonego ruchu można zatrudniać nowe osoby, jednak lepiej nie obsadzać ich na stanowiskach, które wymagają doświadczenia. Kelnerowanie to jedna z najważniejszych ról w każdym obiekcie gastronomicznym. Nie jest to wcale błahy zawód, który nie wymaga żadnego przygotowania. Dobry kelner nie tylko nie odstraszy gości, ale swoją osobowością będzie sprawiał, że klienci powrócą ponownie. W pierwszej kolejności wszystkie nowe osoby powinny być przeszkolone przez obeznaną już załogę. Świeży pracownik powinien zapoznać się ze standardami, które panują w danej restauracji. Potrzeba na to czasu, jednak jest to znacznie lepsza sytuacja, niż rzucenie pracownika na głęboką wodę. Można uczyć się na błędach, ale lepiej tego unikać, tym bardziej, że chodzi tutaj o satysfakcję gości. Jeden niezadowolony klient odradzi nasze usługi dziesięciu innym. Branża gastronomiczna jest specyficzna, jednak trzeba dostosować się do zasad w niej panujących.

Zbyt wolna obsługa w restauracji

Klient odwiedzający restaurację ma nadzieję, że zostanie obsłużony szybko. Chyba nikt nie lubi czekać na zamówienie przez godzinę. Zwykle po około 20 minutach goście zaczynają się irytować, szczególnie, jeśli zamówienie nie jest zbyt duże. Niestety w dzisiejszych czasach niewiele osób może pozwolić sobie na kilkugodzinne wypady do restauracji. Klienci oczekują, że zamówiony posiłek zostanie przygotowany sprawnie, tak aby nie trzeba było na niego zbyt długo czekać. Każda dodatkowa minuta oczekiwania działa na niekorzyść restauracji.

Warto dodać, że czas obsługi bezpośrednio oddziałuje na jej jakość. Obsługa w restauracji działa najczęściej pod presją czasu, co może generować rozmaite błędy. Mowa tutaj np. o pominięciu zamówienia, czy też jego pomyleniu. Jeśli klient zamówił sorbet truskawkowy, a po kilkunastu minutach czekania otrzymuje sorbet czekoladowy, to istnieje mała szansa, że wróci do nas ponownie. Oczywiście każdą pomyłkę można wyjaśnić, jednak jest to stracony czas klienta oraz obsługi. Ponadto zwrócone danie nie zostanie opłacone, co generuje dodatkowe koszty.

Obsługa w restauracji – słaba komunikacja

Może zdarzyć się tak, że nawet najbardziej wykwalifikowana obsługa w restauracji to zbyt mało. W obiektach gastronomicznych zespół musi stale ze sobą współpracować. Kelnerzy mają za zadanie komunikować się nie tylko z gośćmi, ale również kuchnią. Nierzadko jest tak, że odległość między salą restauracyjną, a kuchnią jest bardzo duża. Kelner musi przemierzać ją kilkadziesiąt razy dziennie, a często są to tzw. puste przebiegi. Jeśli kucharze nie mogę skutecznie poinformować obsługi sali o tym, że danie jest do odbioru, to kelner musi co pewien czas zaglądać na kuchnię. Marnuje to cenny czas, co jest problemem, gdy na sali jest duża ilość gości. Trzeba pamiętać również o szczegółach – klient zauważy, że gość, który przyszedł później otrzyma swoje zamówienie wcześniej od niego. Z pewnością nie będzie z tego powodu zadowolony.
Sposobem na usprawnienie komunikacji jest profesjonalny system przywoławczy LRS. To niezastąpione wsparcie w niemal każdym lokalu gastronomicznym.

no comments

Leave me comment